Huisartsenpraktijk Frederiksoord
Majoor van Swietenlaan 2 8382 CG
Frederiksoord

Praktijkinformatie

De praktijk is elke werkdag geopend van 8.00 uur tot 17.00 uur. Wij zijn apotheekhoudend. De meeste van onze patiënten en ook passanten kunnen medicijnen bij ons ophalen.

Voor spoedgevallen buiten praktijkuren die niet kunnen wachten tot de eerstvolgende werkdag van onze praktijk kunt u contact opnemen met de huisartsenspoedpost via het digitaal spreekuur of 088 050 40 30

Als u inwoner bent van Friesland dan belt u met de Dokterswacht in Heerenveen op 0900 112 7 112

 

Spreekuur en verrichtingen

Er is dagelijks spreekuur door huisartsen, doktersassistentes en praktijkondersteuners. Alle spreekuren zijn op afspraak.

Hier leest meer.

 

Huisbezoek

Kunt u om medische redenen niet op het spreekuur komen?

Lees hier verder.

 

Bloedprikken

Bloedprikken kan bij ons in de praktijk. Ook op andere locaties in de buurt kan bloed geprikt worden.

Lees hier meer.

 

Toestemming

Als u elders in Nederland een arts bezoekt of u komt in het weekend of ’s nachts in de huisartsenpost dan kan het belangrijk zijn dat die zorgverlener uw zorginformatie of medicatie kan inzien. Deze gegevens worden alleen geraadpleegd als dat noodzakelijk is.

Hier leest u hoe u toestemming kunt geven om uw medische gegevens te delen.

 

Niet verschenen op afspraak

Het komt regelmatig voor dat patiënten bij ons een afspraak maken en vervolgens niet op het spreekuur verschijnen. Hierdoor gaat spreekuurtijd verloren die we graag aan andere patiënten besteden. Om dit terug te dringen hebben wij beleid voor wanneer een patiënt herhaaldelijk wegblijft van het spreekuur zonder ons daarover te informeren.

Lees hier meer.

 

Waarom mag uw eigen huisarts geen medische verklaring over u afleggen?

Lees hier waarom.

 

Rijbewijskeuringen

In verband met drukte van de spreekuren is het bij ons niet mogelijk om een rijbewijskeuring uit te voeren.

 

Klachten

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede dan kunnen wij proberen het voor of met u op te lossen. Lees hier verder voor de mogelijkheden als het niet lukt om onderling tot een oplossing te komen.

U kunt ons uw klacht ook via de website aanbieden. Wij zullen dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.